III Cechy

Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

III Cechy Empty III Cechy

Pisanie by Dragon Abyss Wto Gru 18, 2018 11:55 am

III Cechy QX1JOJj
III Cechy XgRay9J


Cechy są podstawowymi i pierwszymi "statystykami" naszego smoka. Różnorodność zalet i wad oraz konieczność odpowiedniego ich sumowania powoduje, że każdy gad może być unikalny i wyjątkowy. Głównie są to rzeczy wpływające na wygląd postaci, ale także takie mające realny wpływ na ST w walce. Każdy Mistrzy Gry prowadzący rozgrywkę musi wziąć pod uwagę cechy gada.

Poniżej znajdują się dwie tabele - jedna z zaletami, druga z wadami. Wykupując zalety odejmujemy punkty z posiadanej puli, wybierając zaś wady dodajemy punkty do puli tym samym zwiększając ilość punktów możliwych do wydania.

Każdy użytkownik ma 5 punktów do dowolnego rozdzielenia na odpowiadające mu cechy. Punktów nie można zostawić na później, końcowa ich wynik musi wychodzić 0. Podpunkt dotyczy gracza zaczynającego grę jako podrostek z rodzicami NPC. Należy również pamiętać by 2 cechy zgadzały się z tymi posiadanymi przez rodziców ze względu na to, że pisklęta dziedziczą pewne zalety i wady po rodzicielach.

W przypadku piskląt sprawa zmienia się - każde jajo ma przypisane cechy odziedziczone po rodzicach losowane przez Mistrza Gry przed wystawieniem ich do adopcji. Cechy są niewidoczne dla użytkowników do momentu adopcji jaja. Każde pisklę dziedziczy 2 zalety i 2 wady z pełnej puli cech rodziców, chyba że inne atuty mówią inaczej. Do dowolnego rozdzielenia mają 2 punkty.

Pamiętajcie, że każdy smok musi posiadać przynajmniej jedną zaletę i jedną wadę!

Nie wykluczamy kompletnie możliwości zyskania cech na drodze fabularnej - na przykład w momencie trwania misji. Zdobywanie zalet będzie raczej bardzo rzadkim procesem, więc trzeba liczyć się z tym, że zalety pozostaną raczej niezmienione przez czas rozgrywki.

Większość wad można nabyć drogą fabularną (nie dodają jednak wtedy punktów do rozdzielenia na zalety) na przykład w momencie gdy gad straci ślepia albo skrzydła w walce.

System Dziedziczenia Cech

Niektóre z cech mogą dziedziczyć się w inny sposób, na przykład dziedziczona cecha może być łagodniejsza od tej posiadanej przez rodzica. Ma to jedynie wpływ na cechy wybierane przez gracza tworzącego podrostka!

Legenda
> - oznacza która cecha może wyniknąć z cechy posiadanej przez rodzica.
<-> - cecha dziedziczna w oba kierunki

Migotanie <-> Rozbłysk
Brak Węchu -> Gorszy Węch
Głuchy -> Gorszy Słuch
Ślepota -> Krótkowzroczność


Ostatnio zmieniony przez Dragon Abyss dnia Pon Lut 25, 2019 9:44 pm, w całości zmieniany 5 razy
Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

III Cechy Empty Re: III Cechy

Pisanie by Dragon Abyss Pią Sty 11, 2019 10:23 pm



 




 


























































 





 





 









 












 





 





 





 









 











 





 












NazwaOpisKosztUwagi
Cechy Wyglądu - Nie mają zbyt wielkiego wpływu na walkę.
Dodatkowy OgonGad posiada aż dwa ogony. 1Brak.
Dodatkowa Para SkrzydełGad posiada dodatkową parę skrzydeł. Uszkodzenie jednego czy dwóch skrzydeł nie staje się problemem jako że w zanadrzu są kolejne. 1Neguje się z wadą "Brak Skrzydeł". Możliwość wykupienia 2 razy.
Dodatkowa Para NógGad posiada aż trzy pary odnóży.1Neguje się z wadą "Wiwerna" i "Brak Nóg".
Dodatkowa Para OczuGad posiada dwie pary oczu. 1Brak.
JaszczurSmocze ciało zostaje wydłużone o kolejny 1 metr. 1Można wykupić max. 3 razy.
OlbrzymSmok większy od swych pobratymców o 1 metr.1Neguje się z wadą "Karzeł". Można wykupić max. 3 razy.
SkrzelaGad posiada skrzela, dzięki którym ma możliwość oddychania pod wodą. 2Brak.
PłetwyGad może posiadać błonę między palcami, płetwy grzbietowe, ogonowe i tak dalej. Tym samym staje się o wiele sprawniejszy w wodzie.1Brak.
Rozdwojony Język Jęzor smoka jest naturalnie rozdwojony, a gad może manipulować każdą jego końcówką osobno.1Brak.
UtwardzenieGad posiada niebywale twarde łuski, które nieraz tworzą wrażenie skalnych bądź wytworzonych z innych mocnych kruszców. 2Neguje się z wadą "Delikatne Łuski".
MigotanieGad ma na ciele punkty, które mogą świecić się bądź jarzyć, są jednak kontrolowane przez smoka. 2Neguje się z wadą "Rozbłysk".
Cechy Zmysłów - Smok jest znacznie czulszy, co pozwala mu łatwiej zdobyć przewagę nad innymi.
Lepszy SmakTeoretycznie zaleta, która pozwala smokowi delektować się pokarmem. Czy przysłuży się do czegoś jeszcze?2Neguje się z wadą "Brak Smaku".
Lepszy SłuchGad wyróżniający się o wiele lepszym słuchem od swoich pobratymców, dzięki czemu może zarejestrować niesłyszalny dla innych gadów dźwięk.2Neguje się z wadą "Głuchy" oraz "Gorszy Słuch".
Lepszy WęchGad wyróżniający się o wiele lepszym węchem od swoich pobratymców. Potrafi wyczuć zapachy, których większość nawet nie poczuje.2Neguje się z wadą "Gorszy Węch" i "Brak Węchu".
Lepszy WzrokGad wyróżniający się o wiele lepszym wzrokiem od swoich pobratymców. Potrafi szybciej zauważyć ewentualne zagrożenie.2Neguje się z wadą "Ślepy" i "Krótkowzroczność".
Zmysł CiepłaGad potrafi rejestrować temperaturę otoczenia , widząc plamy ciepła. Tym samym może zauważyć ukryte, żywe stworzenia. Sama zdolność uznawana jest przez smoki jako kolejny zmysł.7Brak.
EcholokacjaGad potrafi wydawać dźwięki tworzące echo, którego powrót zwiastuje smokowi przeszkody. Działa tylko na obiekty materialne, również te niewidzialne.  6Neguje się z cechą "Głuchy".
Rzadsze Cechy - Zalety mogące znacznie ułatwić smokowi życie, dotyczące różnych sfer smoczego ciała.
Mniejszy apetytGad potrafi dłużej wytrzymać bez mięsa. Jego limit Zaspokojenia Głodu zwiększa się o 5. 4Neguje się z wadą "Wilczy apetyt".
JadGad posiada kolec jadowy (pojedynczy) bądź zęby jadowe, dzięki czemu jest zdolny do zatrucia przeciwnika. -2HP na turę przez 2 posty.6Brak
Widzenie w CiemnościachGad posiadł umiejętność widzenia w kompletnych ciemnościach dzięki czemu staje się idealnym łowcą.6Neguje się z wadą "Ślepy".
RegeneracjaGad potrafi samodzielnie regenerować życie przez co nie musi tak często odwiedzać uzdrowiciela. 5HP na 10 postów 7Neguje się z wadą "Hemofilia".
BystryGad zdobywa więcej doświadczenia podczas wykonywania akcji.  7Neguje się z wadą "Ograniczony".
KameleonŁuski smoka potrafią zmieniać swoje barwy przez co jaszczur może dowolnie manipulować swoim wyglądem. Umiejętność ta pozwala na częściowe wtopienie się w tło, dzięki czemu trudniej go wykryć, szczególnie jeśli warunki nie są zbyt przyjazne.8Brak.


Ostatnio zmieniony przez Dragon Abyss dnia Pon Lut 25, 2019 10:07 pm, w całości zmieniany 6 razy
Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

III Cechy Empty Re: III Cechy

Pisanie by Dragon Abyss Pią Sty 11, 2019 10:32 pm



 




 




















 






















 





 





 





 





 





 





 





 










 





 





 





 





 





 

NazwaOpisKosztUwagi
Cechy Wyglądu - Nie mają zbyt wielkiego wpływu na walkę.
Brak SkrzydełGad nie posiada skrzydeł, a tym samym nie ma możliwości latania. +1Neguje się z wadą "Dodatkowa Para Skrzydeł".
Delikatne ŁuskiGad ma bardzo delikatne łuski, które nie potrafią absorbować obrażeń. Pancerz nie jest skuteczny przez co smok może otrzymywać zwiększone obrażenia. +1Neguje się z zaletą "Utwardzenie".
KarzełGad jest mniejszy od swoich pobratymców o 1 metr.+1Można wykupić 3 razy. Neguje się z wadą "Olbrzym".
Mniej NógGad posiada o jedną parę kończyn mniej. Tym samym odejmując parę kończyn smok stanie się znany jako wiwerna, zaś dwie - odmiana wężowa. +1Możliwość wykupie max. 2 razy. Neguje się z  "Dodatkowa Para Nóg".
RozbłyskGad ma na ciele miejsca, które mogą niekontrolowanie świecić - cały czas bądź w trakcie silnych emocji. +1Neguje się z zaletą "Migotanie".
Cechy Zmysłów - Smok z nimi zdecydowanie gorzej radzi sobie w świecie.
Brak SmakuGad nie ma możliwości delektowania się jedzeniem, nie odróżnia kompletnie smaków - wszystko jest dla niego tak samo neutralne.+1Neguje się z zaletą "Lepszy Smak".
Gorszy WęchGad odróżnia niewielką gamę zapachów, nie potrafi zapamiętać zapachu konkretnego osobnika, często myli wonie. Utrudnia mu to tropienie.+1Neguje się z zaletą "Lepszy Węch" oraz wadą "Brak Węchu".
Brak WęchuGad nie czuje kompletnie nic przez co tropienie jest niemożliwe. Może mieć problemy z odróżnieniem zepsutego pożywienia bądź surowców, które wydzielają konkretną woń.+2Neguje się z zaletą "Lepszy Węch" oraz wadą "Gorszy Węch".
Gorszy SłuchGad nie potrafi zarejestrować szeptu, a szelesty są dla niego niesłyszalne. Wiąże się to z możliwością zbyt późnego wykrycia zagrożenia.+1Neguje się z zaletą "Lepszy Słuch" oraz wadą "Głuchy".
GłuchyGad po prostu nic nie słyszy tym samym stając się łatwą ofiarą dla przeciwnika.+2Neguje się z zaletą "Lepszy Słuch" oraz wadą "Gorszy Słuch".
KrótkowzrocznośćGad ma znacznie pogorszony wzrok w stosunku do pobratymców przez co może nie zauważać oddalonych punktów. Tym samym może nie zauważyć nadchodzącego zagrożenia, ale także drogocennego przedmiotu.+1Neguje się z zaletą "Lepszy Wzrok" oraz wadą "Ślepota".
ŚlepotaGad jest niezdolny do obserwacji, prawdopodobnie nie widzi w ogóle.+2Neguje się z zaletą "Lepszy Wzrok" oraz wadą "Krótkowzroczność".
NiemowaGad nie potrafi mówić przez co jego sytuacja społeczna jest trudna. Niemożność porozumienia łączy się z samotnością.+1Brak.
Rzadsze Cechy - Smoki nimi obarczone mają dużo większe problemy z codziennym życiu, nie mówiąc już o walce.
AlergiaGad posiada alergię na wylosowaną przez Mistrza Gry rzecz bądź surowiec. Alergia objawia się kichaniem, łzawieniem oczu a także problemami z koncentracją. +1Można wykupić raz.
FobiaGad posiada zaburzenie, które powoduje paniczny lęk przed konkretnym zjawiskiem, przedmiotem bądź osobą. Utrudnia to funkcjonowanie w społeczeństwie, a czasem nawet eksplorowanie świata. Fobia losowana jest przez Mistrza Gry. Smok przy spotkaniu danego zjawiska nie potrafi walczyć, ani uciekać.+1Można wykupić raz.
Wilczy ApetytGadowi wiecznie burczy w brzuchu, jego Zaspokojenie Głodu zmniejsza się o 5.+2Neguje się z zaletą "Mniejszy Apetyt".
Brak ZionięciaSmok nie potrafi skumulować energii w zionięcie. +3Brak.
OgraniczonySmok zdobywa mniej doświadczenia podczas wykonywania akcji +3Neguje się z zaletą "Bystry"
HemofiliaKrew smoka nie krzepnie co oznacza, że raz zraniony ciągle traci cenny płyn. W przypadku zranienia, efekt krwawienia nie ustępuje do czasu zatamowania.+3Neguje się z zaletą "Regeneracja".

Sponsored content


III Cechy Empty Re: III Cechy

Pisanie by Sponsored content


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach