V Ugrupowania & Rangi

Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

V Ugrupowania & Rangi Empty V Ugrupowania & Rangi

Pisanie by Dragon Abyss Sro Gru 19, 2018 12:25 pm

V Ugrupowania & Rangi VYfNgAO
V Ugrupowania & Rangi C3oH7bG

Gniazdo to rodzina, a jak w każdej rodzinie podział obowiązków jest zasadnym. Czysto teoretycznie większość smoków jest sobie równa, różni ich jedynie przystosowanie do życia poza barierą i to właśnie decydująca cecha podziału gadów na grupy. Oczywiście można u nich znaleźć szczątkową hierarchię patrząc chociażby na dowódców Gniazda, jego opiekunów.

W Gnieździe wyróżniamy cztery ugrupowania, które zależne są nie tylko od specjalizacji smoka, ale także od Naznaczenia, o którym więcej informacji będzie poniżej.

________________________________________________________

Naznaczenie uważane jest za dar Drzewa Życia. Dzięki niemu od początku istnienia smoka wiadomo w którym ugrupowaniu będzie przydatny. Jest to swoiste znamię, które zazwyczaj określane jest przy którymś z Namiestników. Zwiadowcy wyróżniają się wyrytymi na łusce kształtami, większość uważa, że to rozpostarte skrzydła. Symbol wolności, dla niektórych nieuchronnej śmierci. Dla Gniazda powód do radości, dla matki - zazwyczaj do smutku. Wszak większość zwiadowców ginie. Strażnicy odznaczeni są przez znamię w postaci powiększonej łuski, która mieni się kolorami tęczy. Zazwyczaj przyrównuje się ją do rybiej łuski, która w słońcu zmienia barwy. Choć umiejscowienie znaku jest losowe. Symbolizuje wszystkim gadom, że jest to smok przeznaczony do obrony Gniazda i oddania życia za bezpieczeństwo tych, którzy w nim przesiadują. Stadni zwyczajowo nie posiadają wyróżniającego ich znamienia, jako mniej wybitne w przekraczaniu granicy zazwyczaj przesiadują w Gnieździe działając od środka na wiele sposobów. Radni jako jednostki wyższe statusem mogą posiadać znamię, a mogą nie mieć go wcale. Każdy członek rady zaczynał w którymś z tych trzech ugrupowań, więc przynależność do tej grupy nie symbolizuje żadne konkretne znamię.

________________________________________________________

Rada to najwyżej ustawiony w hierarchii oddział. Większość znajdujących się tutaj smoków to znamienici zwiadowcy, wybitni strażnicy bądź utalentowani stadni. Ten oddział wyróżnia się brakiem swojego własnego naznaczenia - znajdują się tutaj jednostki z każdego z nich. W skład rady wchodzi elita, dzięki której Gniazdo utrzymuje się w nadanej przez wieki formie. Nie ma tutaj waśni, a każdy ewentualny spór duszony jest w zarodku. Nie ma możliwości, by rozgorzała kłótnia w momencie, gdy gęstą atmosferę w Gnieździe można ciąć szponami.
Atuty: +12 do wytrzymałości

Namiestnik (4) jest najwyższym stanowiskiem w Gnieździe, choć z reguły namiestnik kojarzy się z dostojnikiem. W tym przypadku zostają nimi najbardziej szanowani w grupie. Choć pełnią funkcję dowódców, bądź jak kto woli - władców, w rzeczywistości sami siebie nazywają namiestnikami. Uważają bowiem, że jedynym prawowitym opiekunem Gniazda jest Dúnedain, a oni sprawują pieczę w jego imieniu. Według niektórych są oni Sługami Drzewa Życia, niegdysiejszego Dúnedaina. Zwykle są to gady w zaawansowanym wieku. Z reguły nie opuszczają oni Gniazda, nawet jeśli przed wyborem na urząd Namiestnika dużo podróżowali. Mają oni sprawować pieczę nad gadami w barierze, a stanowisko to pełnią dożywotnio.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Mędrzec (1) jest prawą łapą Namiestników, którym ma obowiązek doradzać do końca swych dni. W przypadku braku mentorów to on szkoli młokosów do ich najważniejszej życiowej misji - przetrwania. Mędrzec zazwyczaj pełni swą funkcję o wiele dłużej niż sami Namiestnicy. Wśród stadnych panuje mit, że stanowisko to znacznie wydłuża życie. Zapewne dlatego, że żaden z nich nie pamięta momentu, w którym Mędrzec został wybrany.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Znachor (1) to opiekun Drzewa Życia, z pewnością jeden ze starszych gadów żyjących w Gnieździe. Dzięki ogromowi wiedzy i zamiłowaniu do pielęgnacji roślin Znachor jest w stanie zadbać o prastary pień, a także szybko zauważyć jego ubytki i ewentualne choroby. Zwyczajowo spędza przy Drzewie Życia swoje całe życie, rzadko kiedy odchodząc od niego w obawie o przeoczenie pierwszych oznak zmiany.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności. Ogrodnik, Badacz

________________________________________________________

Zwiadowcy to czysto mechanicznie sektor wojska. Jedna z najbardziej uprzywilejowanych kast społecznych, a przynajmniej tak się powszechnie uważa. Jest do ugrupowanie najbardziej aktywne w bezpośrednim starciu ze stworzeniami pustki. Ich zadaniem nie jest jedynie walka z tymi wynaturzeniami, ale także prowadzenie badań na ich temat (w zakresie, w którym mogą je wykonywać) i zewnętrznymi eksploracjami. Gniazdo wciąż wierzy, że Zwiadowcy przyczynią się również do ekspansji rasy smoczej na inne tereny, jednak do tej pory nie znaleziono sposobu na powiększenie bariery ani też stworzenie nowej. Są to jedne z najsilniejszych i najzwinniejszych smoków, szczególnie wybitne jednostki jeśli chodzi o tropienie i polowanie. Pomimo znikomych sukcesów w misjach wciąż są uważani za ostatnią nadzieję smoczego gatunku. Ich głównymi obowiązkami są; znoszenie pożywienia i ziół, badanie natury stworzeń pustki, walka z nimi, eksploracja przyległych terenów, poszukiwanie przydatnych artefaktów. Muszą nie tylko znać się na walce, ale i na ucieczce, gdyż zmagają się z wieloma niebezpieczeństwami otaczającego ich świata. Zwykle żyją krótko, nie oznacza to jednak, że nie są małymi bohaterami swego ludu. Zwiadowcy prowadzą otwarte starcie ze Strażnikami ze względu na liczne poniżenia, wciąż próbują udowodnić swoją wartość, choć liczba zgonów na misjach wciąż pokazuje, jak bardzo są słabi.
Atuty: +8 do wytrzymałości

Dowódca (1) sprawujący władzę nad garnizonem, jest potrzebny w każdym ugrupowaniu. W głównej mierze to on ustala terminy eskapad i przypisuje do nich odpowiednie smoki mając na względzie ich mocne i słabe strony. Wyprawa ma się udać, więc dobiera wszystko z rozwagą, choć sam już rzadko wychodzi poza Barierę. Zwykle jego obowiązki przekazywane są Starszemu Zwiadowcy.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Śmiercionośni (2) to gady specjalizujące się w zabijaniu stworzeń pustki oraz innych bestii, które mogą okazać się za silne dla Łowcy. To wyszkoleni zabójcy, którzy tylko czekają na sposobność by zanurzyć zęby w nowej ofierze. Nie mają zahamowań, napędza ich chęć zabijania.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Ostre Szpony lub Skupiona Energia

Pustkowiec (1) to gad bardzo związany ze stworzeniami pustki. Często chce schwytać któregoś żywego, ażeby zbadać ich możliwości. Zainteresowanie, a wręcz uzależnienie od potworów pustki często popycha go do irracjonalnych ruchów. Wbrew pozorom jest uznawany za badacza, tyle że szalonego.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Badacz

Patrol (2) ma za zadanie przeczesać tereny przed dotarciem reszty eskapady. To do nich należy wczesne wykrycie zagrożenia, które może rozbić szyk i spowodować niepowodzenie misji. Nierzadko w ich łapach spoczywa życie reszty Zwiadowców.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Czujność

Łowca (2) to gad specjalizujący się w polowaniach. Ma za zadanie zdobyć jak najwięcej mięsa podczas wyprawy za barierę. Rzadko walczy ze stworzeniami pustki, nie jest do tego stworzony, unika konfrontacji.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Łowiectwo

Tropiciel (2) to gad z bardzo wyczulonymi zmysłami, który jest w stanie w krótkim czasie odnaleźć zwierzynę łowną. Rzadko zdarza się by wytropili więcej niż jedno stworzenie, ale najbardziej znamienici mają na swoim koncie nawet stada liczące sześć sztuk.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Tropienie

Zbieracz to smok mający za zadanie zebrać jak największą ilość surowców w trakcie eskapady. Wyróżniające się rośliny, które mogą się przydać nie tylko zielarzom, ale również badaczom. Zdarzały się przypadki znajdywania artefaktów, jednak dziwnym trafem zbieracz nigdy nie dożywał doniesienia ich do Gniazda.

________________________________________________________

Strażnicy to jeden z liczniejszych oddziałów Gniazda. Nie licząc samej bariery są jedyną linią obrony swego domu. Patrolują oni granicę magicznego muru za dnia jak i w nocy. Mają bezwzględny rozkaz zabicia wszystkich stworzeń pustki zbliżających się do bariery. Często są zmuszeni przekroczyć granicę by wykonać ten niebezpieczny obowiązek. Utrzymanie muru nie jest jednak ich jedynym zajęciem - mają też za zadanie tłumienie konfliktów wewnątrz Gniazda, a także rozpędzania tłumów smoków stojących zbyt blisko granic - wszak grupa smoków może okazać się przynętą na potwory. Silni, ale niezbyt zręczni, przez co nie mogą przysłużyć się w grupie zwiadowców. Ze względu na uwielbienie zwiadowców przez Stadnych zaczyna uwidaczniać się pewien rodzaju konflikt - Strażnicy czują się niedocenieni, a zwiadowcy nie dają im powodu by było inaczej. Tym samym widać pewien rodzaj nietolerancji względem tych dwóch oddziałów. Niektórzy ze Strażników uważają, że jedynie niżej urodzeni, bądź wywodzące się z rodzinnej patologii pisklęta trafiają do Zwiadowców, tym samym wywyższając swój status społeczny. Nic więc dziwnego, że pomiędzy tymi dwoma grupami wciąż dochodzi do tarć. Obniżają również wielkość Zwiadowców poprzez przyrównywanie ilości zgonów, tym samym ukazując jak bardzo beznadziejni są ci, którzy wychodzą eksplorować tereny.
Atuty: +6 do wytrzymałości, + 10 maksymalnego HP na stałe.

Protektor (1) to najwyżej ustawiony Strażnik, któremu podlegają wszyscy prócz Gwardii. To zazwyczaj prawa łapa Namiestników, choć większość czasu spędza ze swoimi podwładnymi, których szkoli, wprowadza nowe taktyki obrony Gniazda, rozdziela zadania i obowiązki na konkretny okres.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Gwardia (4) to ochrona osobista Namiestników, którzy mają obowiązek utrzymywać bezpieczeństwo rady w trakcie spotkań z prostym ludem. W przypadku zagrożenia dla Namiestników mają prawo nie tylko pobić natarczywego gada, ale także zabić bez konsekwencji swego czynu. Zapewne z tego powodu smoki trzymają się z dala od Gwardzistów, unikając ewentualnych tarć.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności, Żelazne Łuski

Wartownik (3) to strażnik pustych i pełnych żołądków. Mają na względzie dobro ogółu, zbierając pożywienie, by każdy mógł choć w niewielkim stopniu napełnić brzuch. Tym sposobem większość Zwiadowców ich nie lubi, a wręcz nienawidzi. W końcu zabierają mięso z każdej podróży, a potem dzielą między mieszkańców Gniazda, a dodatkowo doszukują się w każdym wychodzącym krętacza, który mógłby zjeść zdobyte mięso tym samym wracając do domu z pustymi łapami.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Stróż Ładu (3) to inaczej siły porządkowe mające na celu utrzymanie spokoju w Gnieździe. Ich zadaniem jest tłumienie ewentualnych buntów, a także szybkie reagowanie na ewentualne bójki, które mogłyby doprowadzić do większych strat. W przypadku przyłapania na łamaniu prawa powinni udać się do Namiestników.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Straż Graniczna to gady obrane na obrońców granic Gniazda. W przypadku spostrzeżenia zagrożenia mogą wysłać niższych rangą w celu poinformowania Rady oraz mają obowiązek stawić czoła przeciwnikom i jak najbardziej opóźnić jego ewentualne starcie z barierą - nawet kosztem własnego życia.

________________________________________________________

Stadni to najliczniejsze ugrupowanie, choć najmniej doceniane. Mieszczą się wśród nich głównie smoki, które nie mają predyspozycji do wychodzenia poza barierę. Tym samym trudnią się innymi fachami mniej docenianymi przez społeczeństwo, a równie ważnymi. Właśnie w tej grupie można znaleźć uzdrowicieli, rzemieślników, badaczy wewnątrz barierowych. Choć chwalą Strażników i Zwiadowców często robią za ich popychadła, a ich hierarchia społeczna znajduje się na samym dole piramidy. Mimo tego dobrze radzą sobie jako grupa, doceniając siebie nawzajem. Wychodząc naprzeciw poprzednim grupom, pobierają czasem nawet wygórowane opłaty za swoje prace, co oczywiście nie umyka oczom ich obrońców, którzy często kopią pod nimi dołki zdenerwowani wysokimi cenami.
Wymagania: brak naznaczenia
Atuty: +4 do wytrzymałości, +5 maksymalnego Zaspokojenia Głodu

Zwierzchnik (1) to gad najwyżej postawiony w hierarchii Stadnych. To przez niego zazwyczaj przechodzą prośby do Namiestników, jako że w zasadzie głównie on ma z nimi bezpośredni kontakt. Zwierzchnik to funkcja czysto publiczna, nie ma on żadnego realnego wpływu na Gniazdo.
Wymagania: Fabularne uzyskanie przynależności

Uzdrowiciel to wyspecjalizowane smoki, które zmagają się nie tylko z ranami. Śmiertelne choroby są im jak najbardziej znane. Choć nieraz wzbudzają w nich lęk, chociażby przed zarażeniem, próbują pomóc wszelkimi środkami.
Wymagania: Leczenie ran, fabularne uzyskanie przynależności

Badacz to ranga bardziej uprzywilejowana będąca często awansem z Zielarza. Gad potrafiący wyciągnąć z nieznanych surowców jak najwięcej nawet okropnymi sposobami - wykorzystując je na innych smokach. Jego głównym zadaniem jest wykrywanie właściwości nowo poznanych roślin i surowców.
Wymagania: Badacz, fabularne uzyskanie przynależności

Szaman to gad specjalizujący się w leczeniu ran, często pokrętnymi, znanymi tylko jemu sposobami. Niektóre z nich wzbudzają nawet niepokój w pacjentach. Co prawda szaman nie ma wielu możliwości, zwyczajowo leczy niewielkie obrażenia.
Wymagania: Pierwsza Pomoc, fabularne uzyskanie przynależności

Zielarz to gad o niebywałej wiedzy na temat roślin, znają wszystkie podstawowe zioła, a mają również możliwość poznawania roślin magicznych, które raz ujrzane zapadają im w pamięć. Często współpracują z badaczami, którzy mają możliwość sprawdzania działania nowo poznanych roślin, które przynieśli Zwiadowcy. Znają tereny występowania konkretnych ziół dzięki czemu ograniczenie wychodzenia poza barierę nie sprawia im problemu - wychodząc wiedzą gdzie i po co idą.
Wymagania: Zielarstwo, fabularne uzyskanie przynależności

Kapłan to gad wyznający wiarę w... coś. Najczęściej w Drzewo Życia uznając je za cud stworzony łapami boga. Nie mają konkretnych zadań, nie mają też obowiązków. Żyją w zasadzie jak obywatele, uznając się za wysłannika boga i próbując wpłynąć na resztę.

Obywatel to zwykły smok, który nie wybrał żadnej ścieżki rozwoju i woli żyć w spokoju w Gnieździe. Nie ma żadnych obowiązków, ale boli brak przywilejów. Nie mogą handlować ze względu na brak umiejętności, za które mogą pobierać opłaty. Tym samym zdani są na innych.

________________________________________________________

Ranga, która nie posiada przydzielenia ugrupowania to Pisklę. Jako najmłodsi członkowie społeczności Gniazda są najbardziej zadbanymi - to one w pierwszej kolejności są skarmiane ze względu na to, że są przyszłością Gniazda. Każdy gad stara się zapewnić odpowiedni rozwój pisklętom, traktując je jako wspólne dobro.

Drzewo Ścieżek Awansu

V Ugrupowania & Rangi DTdyTDd




Ostatnio zmieniony przez Nayari dnia Wto Lut 19, 2019 5:00 pm, w całości zmieniany 28 razy (Reason for editing : st)


 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach