X Choroby & Dysfunkcje

Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

X Choroby & Dysfunkcje Empty X Choroby & Dysfunkcje

Pisanie by Dragon Abyss Sro Sty 16, 2019 8:24 pm

X Choroby & Dysfunkcje AJrkszR
X Choroby & Dysfunkcje PsyRHE7

Majestatyczne i potężne smoki wciąż pozostają żywymi istotami podatnymi na oddziaływanie świata zewnętrznego. Gady tak samo jak inne stworzenia mogą zapaść na choroby, które pozostawiają skazę nie tylko na ciele, ale także na duszy. Sytuacja w Gnieździe przez lata była unormowana - rzadko kiedy zdarzały się przypadki chorób, nie mówiąc już o epidemii. Mała ilość wypraw poza barierę sprzyjała smokom, choć ich odporność wyraźnie słabła z kolejnymi pokoleniami.

Ze względu na trudność w sprawiedliwym rozdzielaniu chorób są one losowane. Na każdych 6 graczy przypada jeden chory na aktualizację rozdziałów. Są one zwyczajowo losowane z chorób bezpiecznych, które są w stanie zaatakować w bezpiecznym Gnieździe. Groźne dolegliwości można nabawić się głównie poza barierą, gdzie niesprzyjające warunki powodują kumulowanie niebezpiecznych wirusów w nieuodpornionym, smoczym organizmie.

Chociaż mówi się o chorobach łagodnych i groźnych to każda z nich może okazać się niebezpieczna w momencie, gdy smok ją zlekceważy. Leczenie chorób jest domeną uzdrowicieli, którzy swoją wiedzą o ziołach potrafią zrobić cuda. Niektóre choroby wymagają większej wiedzy, inne zaś dłuższej kuracji.

Wyleczenie chorób należy składać w raportach w przeznaczonym do tego temacie.

NAUKA LECZENIA CHORÓB

Posiadając umiejętność "Leczenie Chorób" mamy dwie możliwości nauczenia się leczenia konkretnej choroby.

Opcja 1: Smok udaje się do innego uzdrowiciela znającego tajniki leczenia danej choroby. Za opłacenie skróconego kursu nauki ma możliwość poznania teoretycznego sposobu leczenia. Opcja ta podnosi szansę wyleczenia o 20% niezależnie od aktualnej jego szansy. Tajniki jednej choroby można poznać tylko raz.
Opcja 2: Smok uczy się poprzez próby leczenia. Może wykonać ją raz dziennie, a każdy sukces podnosi szansę uzdrowienia przy następnym leczeniu o 10 punktów procentowych, aż do momentu gdy gad osiągnie 100%  - czyli każda próba kończy się sukcesem.

Początkowa szansa wyleczenia to po prostu odgórnie ustalone ST dla uzdrowiciela, który nie miał jeszcze styczności z daną chorobą. Maleje ono wraz z nauką leczenia, aż do momentu, gdy gad ma 100% szansę wyleczenia z danej choroby.

Wymagane dawki to po prostu ilość wizyt u uzdrowiciela, z czego należy pamiętać, że smok może przyjąć tylko jedną dawkę na tydzień. W przypadku zaniedbania choroba postępuje dalej.


X Choroby & Dysfunkcje BDmYtwy

Wybrakowanie Energii
Choroba niegroźna, jednak irytująca. Stadni nie odczuwają jej skutków aż tak. Objawia się zablokowaniem resztki energii magicznej w smoku co nie pozwala mu zionąć. W walkach potrafi przeszkodzić, w zasadzie to dopiero wtedy ta choroba się ujawnia, ponieważ poza brakiem zionięcia nie ma innych objawów. Wymagana wizyta u uzdrowiciela.
Początkowa szansa wyleczenia: 40%
Wymagane dawki: 2

X Choroby & Dysfunkcje 6GS0mNh
(śmiertelne)

Klątwa Pustki
Pierwsze objawy zazwyczaj są lekceważone przez gady ze względu na ogólne osłabienie organizmu. Zmatowienie łusek, a późniejsze ich czernienie powoduje lęk w smokach. Większość w tym czasie udaje się do uzdrowiciela, część dalej zgrywa bohatera. Często kończy się to dla nich tragicznie - zaczynając od pazurów aż do serca skóra zaczyna czernieć i staje się twarda niczym skała. Tym sposobem smok powolnie zamienia się w posąg, a w momencie, gdy zaraza dotrze do serca... umiera.  

Stadium:

Letarg
Choroba, którą można złapać poza barierą, a największe ryzyko zachorowania występuje podczas snu. Gad cierpiący na to schorzenie zwykle śpi po kilkanaście godzin na dobę, w czasie wybudzenia brakuje mu sił, czuje nieustanne otępienie i znużenie. Chorzy nie mogą podejmować się wypraw ani prac siłowych, bo zwyczajnie im nie podołają. W dogodnych warunkach zarażone smoki mogą nawet w ogóle się nie budzić, co, jeżeli nie będą nic jeść, prowadzi do ich nieświadomej śmierci. Nie jest to choroba zaraźliwa. Wokół chorego można normalnie przebywać, bez strachu że złapie się to samo.


Stadium:

X Choroby & Dysfunkcje QEvmdpz

Blokada
Nietypowy, ale i niebezpieczny rodzaj choroby, który bardziej przypomina klątwę aniżeli schorzenie. Chory smok ma trudności z przekroczeniem Bariery, a w otoczonym przez nią terenie czuje nieustanny ból głowy oraz dyskomfort. Można powiedzieć, że zarażone gady są po części odczytywane przez magiczną powłokę jak stworzenia Pustki. Blokadę powodują zbyt długie lub za częste wyprawy poza bezpieczny teren.
Początkowa szansa wyleczenia: 30%
Wymagane dawki: 2

Fobiomania
Smoki doświadczające tej choroby umysłowej nie są na początku jej świadome. Zaczyna się niewinnie: gad ma lekkie zastrzeżenia co do niektórych aspektów (np. wody, jeleni, hałasu). Potem przeradzają się w małe paranoje. Następnie aspekty stają się przedmiotem nieuzasadnionego lęku gada, i z każdym dniem przybywa kolejny podmiot strachu. Chorobę tą należy wyleczyć jak najszybciej, nim zacznie wywierać trwały ślad w psychice lub smok złapie fobię do Uzdrowicieli.

Stadium:

Zły Humor
Nieuznawane za chorobę, jednak zaliczane do negatywnych efektów po wyruszeniu za barierę. Najczęściej przynoszona zmiana, której leczenie jest bardzo proste. Zły Humor zazwyczaj odznacza się małą elokwencją w towarzystwie, czasem natarczywością i wybuchami agresji. Wystarczy chwila rozluźnienia, dobra zabawa, bądź po prostu odpowiednia dawka odpoczynku. Choroba możliwa do wyleczenie bez uzdrowiciela.

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach