IV Statystyki & Atuty

Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

IV Statystyki & Atuty Empty IV Statystyki & Atuty

Pisanie by Dragon Abyss Sro Gru 19, 2018 12:09 pm


IV Statystyki & Atuty U1M8puw
IV Statystyki & Atuty 9HlOKZB

IV Statystyki & Atuty VZaLml3


Statystyki to zazwyczaj nieprzyjemny aspekt gry jeśli chodzi o wyliczenia, dlatego też postanowiliśmy ograniczyć je do jedynie trzech. Tym sposobem postawimy na inny rozwój postaci, a statystyki zostawimy dla rzeczy, których inny sposób przedstawienia mógłby być niekorzystny.

Pierwszą statystyką są Punkty Życia inaczej nazywane również HP bądź PŻ. Odzwierciedlają one stan fizyczny naszej postaci. Standardowo dorosły smok posiada ich 100, podrostek 60, a pisklę 40. Nie da się w naturalny sposób przekroczyć tych granic. W momencie, gdy Punkty Życia spadną do 0 smok umiera.

Tym samym wyróżniamy również Stan Zdrowia. W momencie, gdy gadowi ubywa życia staje się on coraz słabszy, co jest logicznym następstwem ran.

71-99% - Gad posiada niewielkie rany, które nie są groźne dla jego życia. Smok w tym stanie zazwyczaj potrafi samodzielnie wylizać rany poprzez użycie lekkich ziół bądź pożywienie się.
51-70% - Smok posiada kilka głębszych ran, które powinien zobaczyć Uzdrowiciel. Możliwe są także zwichnięcia, które należy opatrzyć. Gad otrzymuje +1ST do wszystkich akcji.
31-50% - Jaszczur posiadający większe rany, możliwe są również złamania kończyn. Smok traci jedną kość we wszystkich akcjach.
10-30% - Gad ciężko ranny, który powinien powoli wycofywać się z pola walki. Konieczna wizyta u Uzdrowiciela. Wszystkie akcje mają 9 ST.
1-9% - Gad jedną łapą w piachu. Z wycieńczenia smok po prostu mdleje.

Kolejnym ważnym aspektem są Punkty Doświadczenia, które mówią o wiedzy naszej postaci na temat krainy. Gady jako stworzenia niebywale inteligentne zdobywają mądrość z wiekiem, tym samym ucząc się świata. W teorii samo zbieranie Punktów Doświadczenia nic nie daje, są one walutą, za którą można wykupić atuty.

Punkty Doświadczenia można zdobyć poprzez:
Wyprawy po surowce
Wyprawy poza barierę
Wyprawy na polowanie
Walki
Misje i zadania

Ostatnia statystyka to Wytrzymałość określa odporność smoka na warunki poza barierą. Jest to zdolność, dzięki której gad może wytrzymać za nią o wiele dłużej niż normalnie. Jeden punkt wytrzymałości to jeden post poza barierą. Wytrzymałość określa ugrupowanie, zwiększyć można ją wykupieniem atutu Odporność na Pustkę.
Wytrzymałość regeneruje się, pisząc posty w działach fabularnych. Jeden taki post na 300 słów to jeden punkt wytrzymałości. Oczywiście jej regenerację trzeba zgłaszać w odpowiednim temacie.

IV Statystyki & Atuty WZbGiy8


Każdy smok posiada liczne zdolności, które nabył w swoim krótkim bądź dłuższym życiu. Każdy gad zaczynający grę na Dragon Abyss posiada do wydania 200 Punktów Doświadczenia, które może dowolnie rozdysponować w atuty. Należy robić to z rozwagą, jako że na kolejne trzeba się napracować.

Zdolności, które są przyznawane w momencie tworzenia KP, są zaliczane do tych nauczonych - niepotrzebne jest dodatkowe trenowanie ich na fabule.

Nabycie nowej umiejętności to nie tylko wydanie swoich cennych PD, ale także nauka. Kiedy nasza postać otrzyma już upragnione Doświadczenie i pragnie je wydać na dany atut, to musi przejść przez trening, po którym dopiero przyznaje się wyższy poziom danej umiejętności. Wytrenować może nas każdy, kto posiada tę samą zdolność na poziomie wyższym, niż nasz. Może to być NPC sterowany przez Mistrza Gry, jak i inny gracz. Bez względu kto to jest po spotkaniu się na fabule można przejść do samego trenowania, a tutaj mały poradnik, jak powinien wyglądać dobrze napisany trening.

Sesja odbyć się może gdziekolwiek. Najważniejsze jest, aby sam trening odbył się na minimum 5 postów dla każdej ze stron, czyli 10 łącznie. Limit jest stały dla każdego poziomu atutu. W pierwszym i ostatnim poście powinny znaleźć się informacje na co trenuje/trenował uczeń, aby łatwo było odróżnić początek i koniec samego szkolenia. Warto również zaznaczać ilość pozostałych postów do końca. Czas trwania takiego treningu jest dowolny, lecz posty piszących nie powinny być krótsze niż 200 słów. Wygląd i kształt sesji treningowej jest dowolny. Ważne jednak, aby w postach treningu było zawarte ćwiczenie samego atutu bez względu na to w jaki sposób będzie to miało miejsce. Po zakończonej sesji mentor powinien zamieścić pod kartą postaci ucznia raport, gdzie powinny znaleźć się informacje kto oraz kogo trenował, link do całej akcji oraz na jaką umiejętność szkolił się uczeń. Po zaakceptowaniu treningu przez Mistrza Gry uczeń zyskuje wyższy poziom umiejętności.

Każdy Mentor ma prawo żądać opłaty za swoje usługi. Nie ma limitu zapłaty jakiej można zażądać, ani co uczeń może dla mentora złożyć.


Ostatnio zmieniony przez Dragon Abyss dnia Wto Lut 12, 2019 2:10 pm, w całości zmieniany 7 razy
Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

IV Statystyki & Atuty Empty Re: IV Statystyki & Atuty

Pisanie by Dragon Abyss Sob Sty 19, 2019 7:39 pm



 



 





 







 





 





 





 





 





 





 





 





 
NazwaOpisKoszt
Ostre SzponyDzięki silnym, ostrym szponom gad jest w stanie zadawać więcej obrażeń atakami fizycznymi.

Za każdy poziom otrzymuje +1 do stałych obrażeń z ataków fizycznych.

















Poziom 1 100 PD

Poziom 2 500 PD

Poziom 3 1000 PD

Poziom 4 1500 PD

Poziom 5 2000 PD
Skupiona EnergiaGad ten potrafi skoncentrować energię swego zionięcia podwyższając tym samym skuteczność ataku.

Za każdy poziom otrzymuje +1 do stałych obrażeń z zionięcia.

















Poziom 1 100 PD

Poziom 2 500 PD

Poziom 3 1000 PD

Poziom 4 1500 PD

Poziom 5 2000 PD
Żelazne ŁuskiSmok uodpornił się na ataki potworów z otchłani. Każdy poziom neguje 2 punkty obrażeń zadanych gadowi. Działa tylko w przypadku ataków stworzeń pustki.
















Poziom 1 100 PD

Poziom 2 500 PD

Poziom 3 1000 PD

Poziom 4 1500 PD

Poziom 5 2000 PD
Mistrzowska CelnośćGad ma większą szanse na wyprowadzenie celnego ataku. -1 ST w walce przy rzutach na trafienie przeciwnika.100 PD
Powietrzne skupienieGad ma większą szanse na wyprowadzenie celnego ataku fizycznego w powietrzu. -1 ST w walce w powietrzu.

Wybranie blokuje: Lądowe Skupienie, Głębinowe Skupienie

Wymagania: Mistrzowska Celność
500 PD
Lądowe SkupienieGad ma większą szanse na wyprowadzenie celnego ataku fizycznego na lądzie. -1 ST w walce na lądzie.

Wybranie blokuje: Powietrzne Skupienie, Głębinowe Skupienie

Wymagania: Mistrzowska Celność
500 PD
Głębinowe SkupienieGad ma większą szanse na wyprowadzenie celnego ataku fizycznego w wodzie. -1 ST w walce w wodzie.

Wybranie blokuje: Lądowe Skupienie, Powietrzne Skupienie

Wymagania: Mistrzowska Celność
500 PD
FuriaW momencie, gdy gad osiąga mniej niż 50% punktów życia otrzymuje wzmocnienie +1 kość w akcjach. Efekt znika po uleczeniu.  3000 PD
Postrach DrayssGad ma szansę na wywołanie dodatkowe efektu strachu na słabszym przeciwniku.2000 PD
Wewnętrzna HarmoniaSmok ten ma mniejszą szansę na ulegnięcie zastraszeniu przeciwnika. +1 ST dla przeciwnika podczas próby zastraszenia.2000 PD


Ostatnio zmieniony przez Dragon Abyss dnia Wto Lut 05, 2019 9:45 am, w całości zmieniany 2 razy
Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

IV Statystyki & Atuty Empty Re: IV Statystyki & Atuty

Pisanie by Dragon Abyss Sob Sty 19, 2019 7:42 pm



 



 





 





 





 





 





 





 





 





 





 





 
NazwaOpisKoszt
SkradanieGad ten bardzo dobrze wie jak stawiać kroki by nie zostać wykrytym. Szczególnie przydatna zdolność podczas wycieczek za barierę, gdzie najmniejszy hałas może ściągnąć na smoka zgraję potworów. -1 ST podczas prób skradania.100 PD
Ciche stąpanieDzięki wiedzy, którą gad nabył wie jak poruszać się po świecie by wydać jak najmniej niepotrzebnych dźwięków. -1 ST podczas prób skradania.

Wymagania: Skradanie
500 PD
Lekki kroksprawia, że gad stąpa niebywale lekko, dzięki czemu nie często zdarza mu się złamanie gałęzi leżącej pod nogami w momencie skradania. Czasem nawet niezauważenie drobnego szczegółu może okazać się nie tak straszne jak powinno - w końcu gad nie jest tylko lekki duchem! Większa szansa na nieaktywowanie pułapki.

Wymagania: Skradanie, Ciche stąpanie
1000 PD
Ukrywanie sięgad opanował sztukę skrywania się, nawet na niebezpiecznych terenach poza barierą. Przydatna umiejętność jeśli chodzi o niezbyt inteligentne stworzenia pustki, jednak zdecydowana większość może okazać się odporna na sztuczki - w końcu nie widzą tylko wzrokiem. Możliwość pozostania niezauważonym. 100 PD
Taniec z cieniamiSmok ten potrafi zlać się z mrokiem, dzięki czemu staje się prawie niezauważalny. Większa szansa pozostania niezauważonym.

Wymagania: Ukrywanie się, tylko dla ciemnych smoków.
500 PD
NieuchwytnyGad, który dobrze przewiduje ruchy przeciwnika dzięki czemu zdolny jest do sprawnego ich unikania. -1 ST podczas próby uniku.100 PD
Powietrzny akrobataGad ma o wiele większą szanse na uniknięcie ataku w powietrzu. -1 ST podczas próby uniku w powietrzu.

Wybranie blokuje: Lądowy akrobata, Głębinowy akrobata

Wymagania: Nieuchwytny
500 PD
Lądowy akrobataGad ma o wiele większą szanse na uniknięcie ataku na lądzie. -1 ST w walce na lądzie.

Wybranie blokuje: Powietrzny akrobata, Głębinowy akrobata

Wymagania: Nieuchwytny
500 PD
Głębinowy akrobatagad ma o wiele większą szanse na uniknięcie ataku w wodzie. -1 ST w walce w wodzie.

Wybranie blokuje: Powietrzny akrobata, Lądowy akrobata

Wymagania: Nieuchwytny
500 PD
Wprawny Uciekiniergad nauczony sposób na taktyczny odwrót z pola walki, dzięki czemu jego szansa na przeżycie poza murami znacznie wzrasta. -1 ST podczas prób ucieczki. 1000 PD


Ostatnio zmieniony przez Dragon Abyss dnia Sob Lut 02, 2019 10:48 pm, w całości zmieniany 1 raz
Dragon Abyss
Dragon Abyss

Pisklak
Płeć :
Female
Grupa :
Rada
Wiek :
0
| PR :
309
Liczba postów :
234
Join date :
17/12/2018

IV Statystyki & Atuty Empty Re: IV Statystyki & Atuty

Pisanie by Dragon Abyss Sob Sty 19, 2019 11:06 pm



 



 





 





 





 





 





 





 





 





 





 







 





 





 






 





 





 





 





 





 





 





 





 
NazwaOpisKoszt
Odporność na PustkęGad jest odporniejszy na oddziaływanie pustki poza barierą, dzięki czemu może wytrzymać w tych warunkach o wiele dłużej niż przeciętny przedstawiciel jego ugrupowania. Za każdy poziom otrzymuje +1 punkt do wytrzymałości.
















Poziom 1 100 PD

Poziom 2 500 PD

Poziom 3 1000 PD

Poziom 4 1500 PD

Poziom 5 2000 PD
KamieniarstwoWiększość Strażników zajmuje się własnie tym w wolnym czasie.  Kamieniami. Jakkolwiek ciekawie to nie brzmi, bywa potrzebne. Umiejętność ta pozwala na skuteczne kruszenie kamieni i żłobienie w skale co pozwala smokom na kreowanie w nim co tylko zechce. Co prawda na razie używały tego głównie do żłobienia jaskiń i wydobywania błyskotek ze skał, ale hej, przynajmniej próbowały. Tylko gady z Kamieniarstwem mogą tworzyć legowiska!

Wymagania: Przynależność do Strażników.
100 PD
ZbieraczGad uwielbiający wszystkie nietypowe surowce, które mogą znaleźć się na jego drodze. Dzięki swojemu skupieniu na znalezieniu upragnionych błyskotek ma zwiększoną szansę na odnalezienie surowców.

200 PD
KolekcjonerGad, który nabrał takiej wprawy w zbieraniu surowców, że dziwnym trafem zawsze trafia na ich większe ilości. Zawsze podczas poszukiwań zbiera o 1 surowiec więcej.

Wymagania: Zbieracz
1000 PD
ZielarstwoGad posiada umiejętność odróżniania roślin, które widział przynajmniej raz w życiu. Nie ma szans, że nie odróżni danych ziół w momencie, gdy ujrzy ich kształt.

Wymagania: Przynależność do Stadnych.

100 PD
ZielarzGad posiada niebywałą wiedzę na temat roślin, nic więc dziwnego, że wie gdzie ich szukać. Tym samym znacznie zwiększa szansę na odnalezienie roślin.

Wymagania: Zielarstwo oraz ranga Zielarz.
200 PD
OgrodnikGad bardzo dobrze wie jak obchodzić się z rośliną. Jego delikatność i wprawa pozwalają zebrać o wiele więcej potrzebnych roślin.Zawsze podczas poszukiwań otrzymuje +1 do zbieranych roślin.

Wymagania: Zielarz
1000 PD
BadaczGad posiadł wiedzę dostateczną, ażeby móc swobodnie odkrywać właściwości nowych roślin i surowców. Zwiększona szansa na odkrycie działania nowych surowców i roślin. Możliwość podpowiedzi przez Mistrza Gry.

Wymagania: Zbieracz, Zielarstwo, przynależność do Stadnych.
800 PD
Leczenie ChoróbSmok ma możliwość nauczenia się leczenia poszczególnych chorób. Tym samym po ukończeniu sukcesem procesu nauki ma wystarczającą wiedzę by wyleczyć daną chorobę. Pierwsza choroba, którą gad umie wyleczyć z pełną skutecznością zostaje wylosowana.

Ograniczenia: Gad może awansować jedynie poprzez ścieżkę szamana.

100 PD
Pierwsza pomocOgólna umiejętność leczenia lekkich ran. Wykorzystywana do leczenia pomniejszych skaleczeń, otarć i innych pomniejszych dolegliwości. Każdy smok może być poddany kuracji tylko raz na tydzień ze względu na swoje ograniczone możliwości przyjmowania leczenia. Smok potrafi uleczyć 10 HP jednemu gadowi na tydzień.

Wymagania: Przynależność do stadnych.

200 PD
Leczenie ranGad, któremu niestraszne są poważniejsze zranienia i potrafi się nimi odpowiednio zająć, uśmierzając przy okazji ból rannemu. Każdy smok może być poddany kuracji tylko raz na tydzień ze względu na swoje ograniczone możliwości przyjmowania leczenia.
Smok potrafi uleczyć 30HP jednemu gadowi na tydzień.

Wymagania: Pierwsza Pomoc oraz ranga Szaman.
1000 PD
Mistycyzm UzdrawianiaSztuka uzdrawiania poważnych ran i okaleczonych kończyn. Bez zastosowania umiejętności leczenia, powrót tych ostatnich do pełnej sprawności trwa o wiele dłużej. Każdy smok może być poddany kuracji tylko raz na tydzień ze względu na swoje ograniczone możliwości przyjmowania leczenia. Smok potrafi uleczyć 50HP jednemu gadowi na tydzień.

Wymagania: Leczenie ran oraz ranga Uzdrowiciel.
2000 PD
TropienieSmok specjalizujący się w odnajdowaniu zwierzyny łownej, potrafi wytropić ją po zapachu, śladach lub nawet odchodach, jeśli takowe znajdzie. Smok ma większą szansę na odnalezienie zwierzyny łownej.

100 PD
ŁowiectwoGad, który para się polowaniem na zwierzynę, aby wydobywać z nich jak najwięcej mięsa, dzięki czemu do każdego udanego polowania otrzymuje +1 mięso.

Wymagania: Tropienie
500 PD
CzujnośćGad który skupiając się, potrafi wyczulić wszystkie swoje zmysły, nie pozwalając się zaskoczyć przez wroga. Zmniejszona szansa na zaskoczenie smoka.

100 PD
WypatrywanieIstota, która wykształciła sobie doskonały wzrok i umie wypatrzeć zwierzynę łowną jak i niebezpieczeństwo. Zwiększona szansa na wypatrzenie stworzenia oraz na wykrycie zasadzki, większy zasięg widzenia.

Wymagania: Czujność
500 PD
NasłuchiwanieSmok z naprawdę dobrym słuchem, usłyszeć potrafi najmniejszy szmer, przez co ciężej go zaskoczyć, jak i łatwiej mu odnaleźć stworzenia, które wydają dźwięki. Zwiększona szansa na usłyszenie stworzenia oraz na wykrycie zasadzki, większy zasięg słyszenia.

Wymagania: Wypatrywanie
1000 PD
SzybkośćSmok, który umie osiągać duże prędkości przez odpowiednie ułożenie ciała, unormowanie oddechu oraz większą siłę w kończynach. Potrafi pokonać większy dystans w mniejszą ilość czasu. Umiejętność pokonania odległości 2 postów w czasie jednego podczas wypraw za barierę.

Wybranie blokuje: Zręczne Łapy, Jak ryba w wodzie
300 PD
Zręczne łapyBardzo silne pazury oraz odporność na wiatr i dodatkowa umiejętność wyczucia stabilnych miejsc na półkach skalnych sprawia, że ten gad nie ma problemu ze wspinaniem się po stromych zboczach, gdy użycie skrzydeł jest niemożliwe (poprzez ich brak lub wyjątkowo złe warunki pogodowe) Umiejętność pokonania odległości 2 postów w czasie jednego podczas wspinaczki.

Wybranie blokuje: Szybkość, Jak ryba w wodzie
300 PD
Jak ryba w wodzieGady oswojone z wodą, które potrafią wykorzystać ją na swoją korzyść i przez to rozwijać większą prędkość, gdy pływa. Umiejętność pokonania odległości 2 postów w czasie jednego podczas pływania.

Wybranie blokuje: Szybkość, Zręczne Łapy
500 PD
Pojemne płucaDzięki wstrzymaniu oddechu gad jest zdolny wytrzymywać pod wodą. Pojemne płuca pozwalają mu zatrzymać o wiele więcej powietrza w sobie, dzięki czemu gad może przebywać aż 10 postów pod wodą.

Wybranie blokuje: Szybkość, Zręczne Łapy
300 PD

Sponsored content


IV Statystyki & Atuty Empty Re: IV Statystyki & Atuty

Pisanie by Sponsored content


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach